Podsumowanie w dyspozytorni
Od 1 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku kielecka Dyspozytornia Medyczna odebrała 175 529 połączeń, z czego 109 772 stanowiły połączenia wykonane z numeru alarmowego 112, a 66 757 z numeru alarmowego 999.
Głównymi zadaniami Dyspozytorni Medycznej w Kielcach są: przyjmowanie i obsługa zgłoszeń alarmowych przekazywanych z centrów powiadamiania ratunkowego, kierowanych na numer alarmowy 112, powiadomień o zdarzeniach kierowanych bezpośrednio na numer alarmowy 999 oraz dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego.
Dyspozytorzy zajmują się również przekazywaniem niezbędnych informacji osobom udzielającym pierwszej pomocy, a także kierującemu akcją medyczną, ustalają priorytety i dysponują zespołami ratownictwa medycznego oraz powiadamiają szpitale o zdarzeniach.
W 2024 roku średni czas oczekiwania na połączenie z dyspozytorem medycznym wynosił 7 sekund w przypadku zgłoszeń z numeru 112 i 6 sekund w przypadku zgłoszeń z numeru 999.
Dyspozytornia Medyczna w Kielcach dysponuje 50 Zespołami Ratownictwa Medycznego, które w ubiegłym roku 108 945 razy zostały zadysponowane do realizacji zadań, przetransportowując 77 210 pacjentów. Najczęściej trafiali oni do Wielospecjalistycznego Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim (9851 pacjentów), Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach (7795 pacjentów) i Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach (6061 pacjentów).